woensdag 29 februari 2012

Pasen Pannenlap / Påskegryteklut

Had een heerlijk dagje vrij. Dus maar even weer achter de naaimachine. In december zag ik op een paar noorse sites pannenlappen met een kerstman erop. Daardoor kwam ik op het idee om er een Paaspannenlap van te maken. De naaimachine protesteerde af en toe, maar toch.... De eerste is nu af. Nu nummer twee nog. 
Hadde en fri  dag i dag. Etter å rydde  litt, sydde jeg en Påskegryteklut. Trenger vel en til?


Sat just behind my sewing machine. I wanted to haven a little Eastern in the kitchen. I made a pot. 

7 opmerkingen:

  1. Erg leuk geworden, had je een patroon of was dit een eigen ontwerp? Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel geinig deze pannenlappen! Voor jou kan het Pasen worden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad. Ach het was even weer een test om met vlisofix te werken. Dat is lang geleden dat ik dat had gedaan.

      Verwijderen
  3. Wat een leuke pannenlap, eigenlijk te leuk om te gebruiken. Je vroeg op mijn blog of ik de stof had voor bewerkt. Ja ik had gewone witte katoen een nacht in de soda + zout gezet, uitgewrongen (best stevig) en daarna in de schaal met een pannenrooster daarop een lap dan een zeef en weer een lap. Toen met scheerschuim een dikke laag en daarop procion verfpoeder. Behalve scheerschuim (noodgreep) is het verven met sneeuw nog veel leuker, je doet hetzelfde maar door de sneeuwkristallen verspreid de verf beter. Je laat het hele verhaal uitlekken een dag of twee of meer en dan spoelen en wassen. Het resultaat zag je. gr. mia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie. Nu kan ik het eens proberen. Las al op vele sites over sneeuwverven, maar vroeg me steeds af hoe je begint. Zal het komende weekend eens proberen.
      gr Frederika

      Verwijderen
  4. O wat leuk Åsly,

    Staat er bij jullie ook zo een storm!! we hebben hier een orkaan op het moment, het huis staat te schudden, maar de zon staat hoog aan de hemel.

    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen