maandag 23 juli 2012

Poolcirkel /Polarsirkelen

 Tijdens onze vakantiereis naar de Lofoten zijn we de poolcirkelgrens gepasseerd. Dat moest natuurlijk wel even vastgelegd worden. Het is toch apart dat je dan over een denkbeeldige lijn gaat.

Bij de poolcirkel bevinden zich een aantal monumenten. 
Dit zijn monumenten die herinneren aan de oorlogsperiodes.  
Gelukkig hadden we toen prachtig weer. 
Het was al redelijk laat in de middag.
 Tijd dus om een camping te gaan zoeken.

For å komme til Lofoten måte vi gå over polarsirkelen. 
Det var  litt spesielt. 
Været var veldig fint den dagen.

We had to cross the circle to come til the Lofoten.
It was a special moment, to cross that "line".

5 opmerkingen:

  1. Zeker heel speciaal! Dit is iets wat niet iedereen meemaakt.Een bijzondere ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te zien en te lezen! Ik was in 1978 op de poolcirkel. Dat heeft indruk gemaakt, dat kan ik je vertellen! Met mijn vader, moeder en een van mijn zussen trok ik kamperend door Noorwegen en we gingen vanuit Mo i Rana naar de poolcirkel.
    Ik vind het heerlijk, om jouw verslagen te lezen.
    Geniet ervan, Frederike!
    Groetjes uit vandaag weer zomers Dokkum :>)

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit speciaal, echt heel bijzonder!Nog een fijne vakantie!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Rovaniemi kun je er letterlijk op gaan staan en dat heb ik ook gedaan, heel apart om mee te maken, dus ik voel het met je mee! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zijn er vorig jaar geweest. Zou zo weer terug willen. Hebben jullie ook Kystriksveien aangedaan?
    Dat was ons lievelingsstuk Noorwegen.


    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen