zondag 16 december 2012

Julebakst

Hier in Noorwegen wordt er rond de Kerst altijd veel gebakken. 
Velen bakken 7 soorten verschillende koekjes.
Ik heb nog maar 2 soorten gemaakt.
Denk dat ik dat ook wel genoeg vind.
De koekjes die ik heb gebakken is hazelnootmacroon.
3 eiwitten stijf kloppen
meng daar ca. 240 gr fijngemalen hazelnoten.
en 225 gr poedersuiker doorheen. 
 Verdeel het "deeg" in 24 porties. 
Versier ieder koekje met een hazelnoot.
Bak 18 min op 18o graden in het midden van de oven.
je kunt ze na afloop nog in gesmolten chocolade dippen.
SMULLEN MAAR.



9 opmerkingen:

  1. heerlijk, dat moet ik eigenlijk ook nog doen...
    is er een reden waarom er meestal 7 verschillende soorten worden gebakken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit hoor. Groetjes je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Probeer nog steeds af te vallen, maar dit lijkt me heerlijk smaken! Moeilijk! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmm...Ziet er heerlijk uit! Ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmm, lekker, ben gek op hazelnoot!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk, bedankt voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Yummie, dat klinkt heerlijk, bedankt voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die speciale gewoontes van een land. Die koekjes zien er smakelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er heerlijk uit Frederika, laat ze smaken. Ik ga je recept bewaren want ze zien er wel erg lekker uit. Dank je :-)


    Lieve groet en hele fijne feestdagen,

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen