maandag 15 september 2014

Waar is de brand. / Branmmann Sam

Het afgelopen weekend heb ik met de lappemøte dames doorgebracht op Vegglifjellet.
Veel stofjes en patroontjes meegenomen en natuurlijk de naaimachine.
Het was erg gezellig. 
Ikzelf ben van vrijdagmiddag tot zaterdagavond gebleven.
Naast veel gepraat is het ook een productief weekend.
Iedereen heeft zijn eigen werk, niets moet alles mag.
Omdat het heerlijk weer was hebben we tussendoor wat gewandeld.
Mijn werk heb ik nog niet op de foto, maar dat komt nog wel.
Wat ik wel kan laten zien is mijn brandweerman Sam. 

Deze week is het brannvernsuke in de barnehage. 
(Thema de brandweer)
Wat is er dan leuk om een Brandweerman Sam te hebben.
Na wat gegoogeld te hebben vond ik via freubelblog een leuk patroon. 
Het patroon is gemaakt door Roely Hokke.
Aan de slag dus. 
Hij is vandaag met liefde onthaald door de kleintjes.


Zondag ben ik met DH naar Daglifjell geweest. 
Daar hebben we van het heerlijk weer genoten en een fijne wandeling gemaakt.
Zo kregen de hondjes ook wat extra beweging.





Het was een heerlijke zondag op de berg. 
Wat wonen we toch mooi.

Nå er det brannvernsuke i barnhagen.
Derfor hadde jeg lyst til å hekle brannmann Sam.
Synes den ble veldig bra. 
Fredag og lørdag var jeg opp på Vegglifjellet, 
der hadde vi et lappemøte med Sølvtråden Lappelag. 
Det var en kjempekoselig helg.

Søndag var det nesten sommer opp på Daglifjell.
Så Da måte vi ta oss en tur opp. 
Kjempevakkert. 






8 opmerkingen:

  1. Als ik de natuur zie denk ik: genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad wonen jullie mooi.
    Leuke brandweerman Sam
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke brandweerman!
    Prachtige natuur, ik zou het wel niet zo droog verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat is het toch mooi daar bij jullie. Zo puur en schoon lijkt het. Ik hou ook van het ruige.
    Je brandweermannetje vind ik geweldig, wat een enig patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig leuk die brandweerman Sam.

    En die omgeving? Ik blijf genieten van Noorwegen al is het steeds de korte periodes dat wij daar zijn. Ik kan me dan ook voorstellen dat dit een schitterende omgeving is om er te wonen en dat de honden hier ook van genieten. Helaas is het voor ons niet mogelijk er te gaan wonen. Anders wisten wij het wel ;-)

    Lieve groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder die natuur bij jullie! Geen wonder toch dat jullie hebben genoten!
    Leuk de brandweerman.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sam is stoer, een echte held!
    Prachtig daar bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je woont prachtig! Net als ik trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen