zondag 26 oktober 2014

Schaapje, schaapje heb je mooie wol / Bebe lille lam

Na de viltworkshop in Nederland heb ik mijn wol hier maar weer eens te voorschijn gehaald.
De wol moet nog gekaard worden en daarna kan het pas verwerkt worden.
een hele klus te klaren dus. 
Het is wel een heerlijk rustgevend werkje.
Na het kaarden kon ik dan beginnen met het uitleggen van de wol.
Ik had bedacht om een kussen te maken.
Dan wel alleen de bovenkant van het kussen.
Ik heb verschillende kleuren vachten liggen.
Hier wilde ik graag zwart en wit gaan verwerken.
Het was de bedoeling om de krul niet helemaal weg te werken.
Nu moet er alleen nog een kussen van gemaakt worden.

Jeg har tovet et putetrekk i går.
Her lå det ull, som jeg kjøpte før.

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk resultaat, dat zal een heerlijk kussen worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je op deze manier je eigen kussen maakt. Voor de koude winter(s) en wol ook wel heel aangenaam warm om tegenaan te liggen/zitten.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een fraai werkstuk! Goed idee om er een kussen van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nieuwe hobby, word leuk hoor
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen