zondag 12 februari 2017

Nog veel te leren.

Ik houd wel van afwisseling.
Tot nu toe heb ik alleen met de machine gequilt,
en daarbij nauwelijks freemotionquilten. 
Nu was ik met een projectje bezig,
die zich echt leende voor het handquilten.
Eerst maar eens op You-tube zoeken.
Daar is veel te vinden.
Toch is dit nog niet zoals het hoort.
Ik steek gewoon door naar onderen en pak de naald daar op.
Dan weer terug naar boven.


Ik ga zeker aan de techniek werken.
Tips over een goede manier hoor ik graag.
Maar voor nu ben ik best tevreden.

Jeg jobber med Lemon star.
Det er veldig morsomt og jobbe med linjalen.
Nå hadde jeg bestemt for å quilte med hånd.
Første gang jeg gjør dette.
Jeg brukte min egen teknikk, har ikke lært meg som det skal.
Men vil jobbe videre med det.



11 opmerkingen:

  1. Wat grappig. Meestal begin je met handquilten, toch? Ik tenminste wel. Je gebruikt toch ook wel een vingerhoed o.i.d. onder je werk om de naald op te vangen en terug te steken naar boven? Gewoon veel oefenen, dan komt het best voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het je niet na dus ik kan je daarbij ook niet helpen. Vind het zonder meer prachtig.

    Lieve groet,Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel meters maken en de voor jou prettigste manier vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je veel doet went het wel, mooie regelmatige steekjes vind ik een kunst. Recht in steken en recht weer naar boven. @ of 3 steekjes op het naaldje, en een vingerhoed, platte kant
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aldoende leert men! Om recht te blijven kun je héél smal crêpe plakband gebruiken heeft meestal ook de juiste afstand .
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mens is nooit te oud om iets te leren. Ik zie duidelijk een verschil in mijn quiltwerk nu en toen ik jaren geleden begon en het kan nog steeds beter en mooier maar hoofdzaak is het plezier wat je er aan beleefd.
    Veel succes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Succes Frederika, iedereen moest het ooit eens leren. Alleen quilt ik met zo weinig mogelijk hulpmiddelen.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Det er alltid spennende å oppdage og utvikle nye teknikker! Lykke til med prosjektet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaat het over doorrijgen? Dan kun je het beste de 3 lagen eerst spelden en dan met een grote lange naald een zgn poppennaald een scheppende beweging maken terwijl de stof plat op tafel ligt. Dan hoefje niet heen en weer te steken. Vanuit het midden naar de kanten werken. Eerst horizontaal en daarna verticaal zodat de draden elkaar kruisen
    Daarna is de quilt klaar om te handquilten.

    En...dank je wel voor het vertaalaanbod.
    Dat zou wel heel veel werk worden! Gelukkig is het breideel goed te volgen. En..ikheb een oud buurmeisje die ooit een jaar in een Noors ziekenhuis werkte en ook wel kan vertalen als het nodig is. Anny van rafels en rozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Succes! Ik gebruik ook de poppennaald van Anny.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je quiltsteekjes zien er goed uit. Youtube kan je veel leren, ook quilten, goed kijken en vooral heel veel doen. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen