vrijdag 5 mei 2017

Iets om op te zitten / Sitteunderlag

Op een blog kwam de vraag of iemand een "sitteunderlag" kon maken.
(Noren hebben vaak iets mee waar ze onderweg op kunnen zitten)
Dat zou ik kunnen, dus gereageerd.
Wat heen en weer gemaild.
Ik had nog garen dat geschikt zou zijn, dus al met een proefje begonnen.
Ondertussen had ze ook andere reacties gekregen.
Ik heb mijn breiwerkje maar afgemaakt.
En in de wasmachine om te vilten.
De maten voor het vilten waren:
60 cm x 42 cm
  Na het wassen was dat gekrompen tot:
42 cm x 30 cm
Het is een lekkere stevige sitteunderlag.

På facebookside så jeg et spørsmål om noen kunne lage et sitteunderlag.Det kunne jeg sikkert gjøre.
Prøvde meg med garn som jeg hadde fra før.
Syntes den ble fint.

6 opmerkingen:

  1. Nu kun jij lekker overal zitten zonder koude billen te krijgen of vlekken op je kleding ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met de beste bedoelingen gemaakt en uiteindelijk fijn voor jezelf; komt er anders niet zo gauw van :>
    Ga op tijd zitten en neem af en toe lekker je gemak op dit mooie 'onderleggertje'.
    Groetjes!

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, zoiets moet ik ook maar eens maken, erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk, en best handig ook
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handige mensen, die Nooren! Ik moet dan altijd m'n hele tas door zoeken naar een ,altijd veel te klein, plastic tasje of zo! Leuk bedacht, van wol. Ook lekker warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een bijzonder goed idee. Past ook zo fraai in het landschap!

    BeantwoordenVerwijderen