woensdag 17 mei 2023

Een eer om te maken

 Er werd mij gevraagd of ik een båreteppe zou kunnen maken. Dit zou een geschenk van NOre Helselag aan Rødberg Bergtun omsorgssenter worden. (Een båreteppe is een kleed die over een pas overleden persoon wordt gelegd. Dit in plaats van een wit laken)
 Nore Helselag zou stoppen te bestaan en had geld om nog wat goede doelen te steunen.
Ik kan moeilijk nee zeggen. Het was natuurlijk een hele eer om gevraagd te worden. Dus ja dat kan ik. Hiervoor had een een syvenninne gevraagd om dit samen met mij te maken. Het quilten hebben we niet zelf gedaan. 
Ik had een ontwerp voorgelegd aan de dames van Nore Helselag, die goedgekeurd werd. 
Woensdag 10 mei werd het kleed overhandigd. 
Er verscheen ook een artikel in de krant hier.







2 opmerkingen:

  1. Het is prachtig, zoveel mooier en eervoller dan een wit laken! Heel mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een eer is het zeker. Wat waardevol om dit te maken en het is prachtig geworden. Apart om er aan te werken dat je iets maakt wat een afscheid mooier en in mijn ogen waardevoller maakt ook al is het maar voor even.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen