zondag 16 augustus 2015

Ut på tur......

"Ut på tur, aldri sur", is een veelgebruikte uitdrukking hier.
Wat zoveel wil zeggen als:
"Ga erop uit daar houdt je humeur goed."
Daarom vrijdag middag eropuit geweest.
Dat kan hier al goed heel dichtbij.
Even de brug over en daar vindt je een sti:  Geiteryggvegen.
 
Een smal paadje dat door een bosgebied gaat en prachtige uitzichten geeft.
Vanaf een punt is ons huis te zien. 
Onze honden waren super enthousiast.
 
Af en toe moesten ze in toom gehouden worden.
(Smalle paadjes op de rand van de berg, af en toe een beetje glibberig)
Elke keer na zo'n tochtje denk ik : "Dit doen we te weinig".


 Vi tok oss en tur i skogan fredagettermiddagen.
Det var en kjempefint tur, med fine utsikter.
Vi følgte en sti som heter Geiteryggvegen.

11 opmerkingen:

  1. Geweldig dat jullie zoveel mooie natuur vrijwel in je achtertuin hebben! Geen wonder dat die honden helemaal door het dolle worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige omgeving, daar zou je iedere dag even een ommetje moeten maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig zeg, daar raak je nooit op uitgekeken en zo dichtbij.
    Ik dacht even dat jullie naar iets met geiten gingen {lol}
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een waar gezegde en goed tot uitvoering te brengen in zo'n prachtige omgeving....
    Dank voor het mee mogen genieten,
    Groetjes van huis tot huis,
    Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie wonen wel heel mooi, hel anders dan hier op het Friese platteland
    Waar het ook mooi is hoor.
    heel mooie foto's
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat een prachtig vergezicht. Geweldig wat wonen jullie in een mooie omgeving. Toch vraag ik mij af of de taal niet heel erg moeilijk was want dat is toch het eerste wat je onder de knie moet hebben als je met mensen in je omgeving een gesprek wilt hebben.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend, die vergezichten en doorkijkjes! Een geweldige wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat woon je toch mooi Frederika...en keer op keer kijk ik mijn ogen uit als ik foto's van de omgeving zie waar jullie wonen. Heerlijk hoor :-)
    Ik kan gewoon lekker met je mee genieten.

    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige omgeving. Zou best met je mee wllen wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Åsly wat wonen jullie daar toch mooi
    Groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat een prachtige omgeving bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen