zaterdag 24 november 2012

Een bosje bloemen / Blomster

Om hier in Noorwegen een leuk bosje bloemen te kopen valt niet altijd mee. 
Ten eerste moet je naar de stad.Ten tweede zijn ze dan enorm duur.
Nu is hier in de buurt (35 min rijden) een bloemenzaak, die wel leuke dingen heeft. Zij verkopen ook "losse" bloemen. 
Daar zag ik bij binnenkomst de Calla staan, in de mooi donkerpaarse kleur. Echt een van mijn lievelingsbloemen. Daarbij stonden mooie Hortensiabloemen. Ik zag de combinatie al helemaal voor mij. Dus een van de dames om hulp gevraagd. "Ik wil graag een Hortensia combineren met 3 Calla's." 
Zij zag het niet helemaal voor zich. Dat was toch niet zo'n mooie combinatie? De Hortensia was te "klumpete" zoals ze dat hier dan noemen (omvangrijk). Ik dus de instructie gegeven hoe ik het wilde hebben, toen zag ze dat het best mooi was. 

En dit: 

was zoals ik het in gedachten had.

Kjøpte fine blomster i går.



8 opmerkingen:

  1. Dat 'klumpete' combineert juist heel mooi met de fijne calla! Je hebt er oog voor hoor en die dame heeft wat van je geleerd! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige combinatie en het blijft lang goed,helemaal handig als je er zover voor moet gaan.Je babyquiltje uit het vorige blogje wordt leuk,ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel chique en en stijlvolle combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Smaakvol!Het is een heel stijlvolle combinatie. Ik hoop dat je er lang plezier van zult hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige combinatie is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, oog voor detail. Schitterend mooi en smaakvol.


    Lieve groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helaas is dat hier hetzelfde, bloemen zijn niet te betalen, Maar dit is een mooi stukje geworden
    Hebben jullie al sneeuwFijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen