zaterdag 9 maart 2024

Redesign of hergebruik?

Wat kun je met oude kleren? 
Werd gevraagd om een workshop redesign te geven.
Ze dachten aan het maken van tasjes en dergelijke. 
Dus daar moesten voorbeelden worden  gemaakt.  
De workshop was voor kinderen vanaf 10 jaar.
(de kinderen wilden graag kleren maken, wat natuurlijk ook redesign is)
Een wandhanger waar je een telefoon of iets dergelijks in kun doen. Voor de stevigheid heb ik er karton in gestopt.
Van een stukje stof het tasje opgeleukt met een veer van gerafelde stof
Nog wat repen stof over waar leuk mee gevlochten kan worden. 

6 opmerkingen:

  1. Heel leuke projecten. Leuk om de vaardigheden over te brengen op kinderen. Hoe vonden ze de workshop?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk deze projecten. Goed om de kinderen zo te leren hoe te recyclen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De hanger op de eerste foto vind ik geweldig. Wat een leuk idee, ik laat het mijn kleindochter zien, die wil vast wel zoiets hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het leek mij ook leuk voor op een slaapkamer van kinderen/tieners.

      Verwijderen
  4. Leuk geworden en ook mooi dat de kinderen op deze manier kennis maken met mogelijkheden om van oude kleding toch nog iets leuks gemaakt kan worden.
    Ziet er allemaal mooi uit.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen