donderdag 27 juni 2024

Zen, maar dan anders. Titopper

Hier is het buitenleven voor velen heel belangrijk. In de zomer zijn er dan bergwandelingen uitgezet. "Ti topper" heten die. Soms 5 km, maar ze kunnen ook 8km  of iets langer zijn.  Soms een behoorlijke uitdaging om te klimmen. (Ikzelf heb veel moeite als het wat steiler omhoog gaat) 

 Woensdag was het een prachtige dag, misschien iets te warm. Het zijn niet alleen de mensen die het warm hadden. Met twee dames hebben we de eerst top gewandeld. Niet de langste route, rustig aan beginnen. 


Maar het uitzicht is wel een super beloning. Boven dan even een broodje eten en van alles rondom genieten en dan weer terug. Er is zelden een route die in een rondje gaat.


In totaal zijn er 10 routes uitgeschreven. Als je ze allemaal hebt bewandeld, kun je een beloning krijgen. Vaak is dit een kop, die door een lokale kunstenaar is gemaakt.
Mij is het niet om de kop te doen. De uitdaging en de uitzichten zijn voor mij de beloning.

8 opmerkingen:

  1. Lijkt me een echte uitdaging, om die 10 routes te wandelen!
    Het uitzicht is geweldig. Knap als het je gaat lukken! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt dan ook wel een geweldig uitzicht daarboven!
    Maar ik zou het niet kunnen hoor om zo klimmend te wandelen, wat kost dat veel energie...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig mooie wandeling. Is dat bij jullie in de buurt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super om te doen lijkt mij, zeker met zulk mooi weer. Je hebt mooie foto's gemaakt. Veel wandelplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende foto's! En de voldoening hè als je boven aangekomen bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie uitdaging deze wandelroutes. Als ze allemaal zo'n prachtig uitzicht hebben is dat natuurlijk super leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige Frederika, inderdaad het uitzicht is zeker al een dikke beloning voor al dat wandelen. Prachtige uitdaging maar ook best behoorlijk zwaar denk ik. Geniet er in ieder geval volop van en we lezen vast bij je hoe het allemaal verder gaat. Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, weer eens een blog die ik nog niet kende. Ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen