zaterdag 1 juni 2024

Making Zen stitching en Tyvek

Al in een eerder berict deelde ik dat ik meedeed aan het project: Zen stitching. Er komen verschillende technieken aan bod en dat sprak mij wel aan. 
Deze week maakte ik: Kate Wards Kuguri-Zashi Sashiko Pin Cushion.
Een klein werkje dat in een avond te maken is. Hij is gevuld met gemalen walnootdoppen.(Ik had nog overjarige noten liggen)
 
Daarnaast maakte ik nog:
Lis Goddards: Mixed Media Textile Moth.
Ik koos ervoor om hem in blauw-groene kleuren te maken. 
Doordat deze stof geverfd wordt heeft het wat droogtijd nodig. Het was een leuk project en ik denk dat ik er nog wel vaker eentje ga maken. 
Tot slot:
Ik heb al jaren tyvek in huis. Toen ik nog in Nederland woonde heb ik daar ook al eens een workshop in gevolgd. Verder was het eigenlijk blijven liggen.
Nu zag ik bij Joke Hardenbol een filmpje voorbij komen over het maken van een bloem van Tyvek. Dus ook dat nu eindelijk gedaan. En ik moet zeggen dat ik hem goed gelukt vind. 

10 opmerkingen:

  1. Wowww Frederika, wat een schoonheden van werkstukken laat je zien, werkelijk fantastisch wat je hebt gemaakt.
    En de Tyvek bloem is echt een JUWEEL geworden, daar mag je echt heel trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vergeet ik nog het laatste werkstuk, de Textile Moth, is ook heel fraai geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En heel divers, ook qua technieken.
    Gebruik je het eerste project echt als speldenkussen? En kan dat, met gemalen notendoppen? Heel verrassend om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al je werkstukken zijn juweeltjes, zó mooi.
    Leuk dat je bezig was met verschillende technieken.
    Wat een creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooie projecten! Vooral het insect vind ik prachtig geworden, daar kun je je fantasie helemaal los op laten gaan. Ik moet wel gniffelen om de naam van het eerste project, die is haast nog groter dan het project zelf 🤭

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg al deze verschillende technieken toepassen. het speldenkussen is mooi en bruikbaar. De vlinder is een pracht object voor een werkstuk, net als de bloem, Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke werkjes. De vlinder vind ik geweldig leuk. En de bloem is ook mooi. Het speldenkussen is leuk, sashiko is erg leuk om te doen hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt mooie diverse dingen gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh...die bloem vind ik echt heel mooi geworden, de tyvek heb je eerst geverfd en toen verwarmd ?

    BeantwoordenVerwijderen