woensdag 29 mei 2024

Collage's met Conny week 10

En dit is al weer de laatste collage van 10.
Met veel plezier heb ik aan de collage's gewerkt. Het waren eigenlijk mijn eerste collage's die ik maakte. Het was een uitdaging om er steeds weer iets van te maken. De ene keer meer tevreden dan de andere keer.
Ik weet niet of ik vanaf nu gewoon door een tijdschrift kan bladeren. 😂.V
oor mij was het handig om aan de hand van de 4 gegeven woorden iets in elkaar te freubelen.

Deze week zijn de vier te gebruiken woorden: blauw, gaas, een knoop en strepen.
Het was even goed nadenken wat ik daarmee zou doen. Tot ik een aantal postzegels vond. Twee met koning Willem Alexander erop en een van Noorwegen (uit een tijdschrift). Toen kwam het idee om dat als thema te gebruiken. 
Om de emigratiestap te nemen,moesten er wat puzzelstukjes op hun plaats vallen. Die heb ik uit blauwe pagina's geknipt. Er moesten wat knopen doorgehakt worden. 
De strepen zijn dan de nederlandse vlag en nog wat decoratie aan de zijkant. Aan de zijkant een versierde paperclip, met daaraan een stukje gaas. 


De tegenpagina is een foto van 2 klompen.  
Mijn man vertrok een jaar eerder naar Noorwegen. (Hij liep thuis toen veel op klompen) Deze klompen had ik toen voor hem geverfd, omdat hij met een been in Nederland stond en met het 
andere been al in Noorwegen. 

We wonen hier nu al weer 16 jaar.

Kijk ook even bij de andere dames.
Conny wil ik bedanken voor deze leuke uitdaging ik kijk uit naar september. 
Kitty Elisabeth Janny Josephine Irene Hannie Rian  Gerdien (zonder blog)

Verder wil ik iedereen die de tijd neemt om even op mijn blog te reageren bedanken. Het is zo leuk om jullie lieve woorden te lezen.




9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie terugblik op een grote verandering laat je in deze collage zien!
    Ik ben verbaasd dat je schrijft dat je niet eerder collages maakte, want je hebt het echt in je vind ik...
    Ja, er is geen tijdschrift veilig meer hoor in de toekomst.
    Ik bekijk ze ook op die manier en zelfs in de technische tijdschriften van mijn man vind ik nog stukjes papier...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een geweldige collage geworden! Heel bijzonder dat je jullie emigratie naar Noorwegen er zo in verwerkt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een collage met een terugblik! Heel mooi verwerkt. Knap bedacht !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi persoonlijk verhaal heb je er deze maal in verwerkt. Die klompen waren wel heel symbolisch. En je maakte niet eerder collages? En dan meteen maar in deze uitdaging gedoken, mooi joh. Ik zit hier te genieten van al het fraais dat vandaag weer is verschenen op de blogs. Het was een kleine inspanning voor mij om te organiseren met elke week weer heel veel inspiratie als "beloning" . Dus we gaan in het najaar er lekker mee verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een leuk idee om puzzelstukjes te gebruiken voor de verbinding. Ja, ik kijk tegenwoordig ook heel anders naar tijdschriften, leuk toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele persoonlijke collage dus! Mooi met al die extra betekenissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat heb je dat mooi gedaan. Zo’n heel,persoonlijke collages met de gevraagde woorden: Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige afsluiter, wat een gave pagina over jullie emigratie, super! En dan komen alle woorden er nog in voor ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een TOPPER is deze collage geworden Frederika, heel bijzonder een terugblik hierin te verwerken. En die klompen,
    dat is toch helemaal geweldig. Denk dat jij nu toch regelmatig wat uit tijdschriften gaat scheuren.

    BeantwoordenVerwijderen