vrijdag 20 september 2024

Thee en roest


Onlangs zag ik op het blog van Erika een project van The Stitchclub, dat sprak mij erg aan.Dus her en der wat bij elkaar gezocht. Ik zag het ook al op een aantal andere blogs voorbij komen
 Leuk,met restjes stof en garen een lange reep maken. Deze wordt versierd met steekjes, waarvoor verschillende materialen gebruikt kunnen worden. In het werk van Deb Cooper maakt ze ook gebruik van papier. 
Als je tevreden bent leg je roestige dingen op, rolt het strak op en zet het een paar dagen weg in zwarte thee. Na 2 tot 3 dagen haal je het eruit en laat het aan de lucht drogen. Dan komt het spannende moment. Hoe komt het tevoorschijn. 
 

Ik moet zeggen dat het steekjes zetten zo leuk is, dat het lastig was om voor nu te bepalen dat het genoeg moet zijn. Maar later kun je het natuurlijk verder versieren, met bijvoorbeeld kraaltjes e.d. 
Nu heb ik geen zwarte thee, dus hiervoor de te die ik in huis heb maar gebruiken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten