dinsdag 17 september 2024

Uit eigen tuin.

Zo langzaamaan doet de herfst hier zijn intrede. Het zonnetje laat zich nog geregeld zien, maar de avonden worden frisser.
Tijd om eens wat groeten te oogsten. Over de rode bieten ben ik niet ontevreden, zo'n 1300 gram. Dat zijn voor ons tweetjes 4 porties. Ze waren lekker. 
De tomaten hebben erg hun best gedaan. Ook daar is al wat van gebruikt in spaghettisaus en ik heb er tomatensoep van gemaakt. De rest zit in de vriezer en er liggen nog meer in de vensterbank rijp te worden. 
De uien zijn niet echt groot, maar ook daarover ben ik zo voor een eerste keer niet ontevreden. Boontjes zijn ook direct in de pan gegaan. Verder hebben we veel snackaugurken gehad en komkommers. Veel is lekker opgegeten tijdens de lunch. Ook had ik augurken ingemaakt. Lekker. 

De wortels en prei staan nog in de tuin. Net als de boerenkool, die is niet super geworden. 
Het was de lol en de moeite waard. Kortom het smaakt naar meer.  

9 opmerkingen:

  1. Goed bezig, de oogst ziet er super uit. Het smaakt zoveel lekkerder uit eigen tuin. Helaas wordt hier alles opgevreten door pissebedden dus ben ik er al een paar jaar mee gestopt. Soms probeer ik nog wel sla, naar het is steeds hetzelfde liedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er allemaal verrukkelijk uit Frederika, kan me voorstellen dat het naar meer smaakt. Er gaat toch niets boven groenten en fruit uit eigen tuin. Kan bijna de blijdschap op je gezicht zien toen je dit boven de grond zag komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat het zo goed gelukt is! De foto's zijn ook zo vrolijk en kleurig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, groente uit eigen tuin, fijn dat je zo'n mooie opbrengst hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk die groente uit eigen tuin. En mooie opbrengst!
    De boerenkool mag nog even een beetje vorst krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, je mag blij zijn met je oogst! Dat geeft voldoening en het is nog extra lekker ook...
    Zoals Angélique al schrijft... het is hier hopeloos. Ik heb nog nooit zo hard mijn best gedaan voor de moestuinbakken en het is ook nog nooit zo slecht uitgepakt, helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk toch die boontjes uit eigen tuin. Ze zien er smakelijk uit net als al die andere groeneten. Wie weet lukt het volgend jaar weer en krijg je nog meer groenten uit eigen tuin.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk zeg, al die verse groente uit je eigen tuin. Krijg je straks wintergroente, zoals spruitjes en bijv.boerenkool?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een behoorlijke oogst lijkt mij. Heerlijke groenten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen