zondag 7 juli 2024

Stof geverfd

Onlangs heb ik een paar lapjes geverfd. Helaas kon ik de gebruiksaanwijzing niet vinden. De verf is ook al heel wat jaartjes geleden gekocht bij Dreamline. 
Voor sneeuwverven had ik dezelfde verf al wel gebruikt, met een goed resultaat.
Nu wilde ik graag groene lapjes. Daarvoor had ik blauw met geel vermengd. Het was warm dus de zakjes met stof lekker buiten in het zonnetje laten broeien. Na 2 dagen uit de zakjes gehaald en eerst laten drogen. En het waren erg mooie groene lapjes zo te zien. 
Daarna uitgespoeld en toen was er een enorm groot verschil ontstaan tussen voor en na het uitspoelen. Van groen, werd alles ineens blauw. 
Een beetje teleurgesteld, moet ik zeggen. De lapjes zullen wel weer van pas komen, maar het is geen groen. 

7 opmerkingen:

  1. Ohhh Frederika, dat is balen zeg, terwijl de niet uit gespoelde lapjes echt prachtig van kleur waren. Neemt
    niet weg dat de blauwe lapjes ook erg mooi van kleur zijn
    maar niet wat eigenlijk de bedoeling was, jammer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och wat jammer dat ze niet zo mooi groen bleven. Dit blauw is ook mooi maar dat was niet je bedoeling. Toch maakt dit soort dingen het zelf verven altijd weer interessant vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zeker geen groen, heel apart dat het geel niet gepakt heeft. Het zijn weliswaar wel mooie blauwe lapjes geworden, maar dat was niet de bedoeling, jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer, maar toch bruikbaar. Probeer het nog eens, met veel citrien en heel weinig turquoise of blauw

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer zeg. Het was zo mooi groen en nu mooi blauw, maar dat wilde je niet. Misschien nog eens proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een verschil is dat... Het geel heeft duidelijk ingeboet aan kracht, wat jammer is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer, maar evengoed wel mooie kleurtjes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen