woensdag 31 juli 2024

Ut på tur. Vøringsfossen


 We hadden bezoek deze dagen.Het waren zonnige dagen en dus leuk om even een rit te maken. De wens was om naar Het Natuurhistorisch museum te gaan. Daar lopen op het dak een aantal geiten. Nichtjelief wilde daar graag nog eens naar toe.




Een mooie tocht over de Hardanger. Met wat tussenstops. Er zijn natuurlijk wat mogelijkheden om souveniers te kopen. Een rendierenvel, of magneten met trolletjes. Ook hebben ze producten van zeehondenvellen te koop.
 


Dan door naar de Vøringsfossen. Hier is de laatse jaren veel veranderd. "Toeristvriendelijker" gemaakt.Er is een brug over de waterval gebouwd. Helaas wilde niemand met mij de brug over.
Toen door naar het Norsk Natursenter. 

En dan het laatste stukje naar Eidfjord. Daar liggen soms enorme cruisschepen. Dan weer terug naar Nore. 


Op de terugweg moest er nog gestopt worden voor geiten. Er kwam geen einde aan de kudde. Het waren er denk ik zo ongeveer 50 a 60 geiten onder de vangrail door kwamen. 

9 opmerkingen:

  1. Wat is de natuur bij jullie schitterend! kan me voorstellen dat je nichtje dat weer graag wilde zien. Grandioos de waterval, en grappig de geiten karavaan!
    Het bord met de keltische of vikinger? knoop is luk voor quilters!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie tocht. Voor die brug moet je geen hoogtevrees hebben .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een natuurschoon!
    Ik zou ook bedankt hebben voor die brug, brrrr....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi tochtje, ja de brug is best hoog. moet je durven.
    Mooie natuur foto,s
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige tocht Frederika, zo'n brug is wel een dingetje, pfff. Prachtig gezicht als je opeens zo'n kudde geiten over de weg tevoorschijn ziet komen. wat zullen genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Denk dat ik ook niet over die brug zou durven hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie tocht, ik weet niet of ik het zou doen hoor, over die brug, maar ik denk het toch wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is met geiten al hetzelfde als met schapen; ze lopen elkaar allemaal achterna...
    Oh, ik snap wel dat niemand over die brug met je wilde; ik vind het er best eng uitzien...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie omgeving om met visite heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen