woensdag 24 april 2024

Collage week 5

 Het is al weer tijd voor de vijfde collage.
De woorden die we nu van Conny kregen waren:
Vierkant, Vis, Turqouise en Scheur.
Ik dacht in eerste instantie:"Daar kan ik wel wat mee".
Toch viel dat tegen. 
Eerst was het moeilijk om vissen te vinden. 
Later zwommen er meerderen voorbij.
Toch heb ik gekozen voor de ijsvogel, omdat die zo mooi is.
Een echte visser, waardoor dat woord al gebruikt werd. 
Het vierkante papier had ik al met gelliprint gemaakt, toevallig al de goede kleur.
Uit een tijdschrift een stukje van een beekje gecheurd. 
Zo waren alle 4 de woorden aanwezig. 

 De tegenpagina heb ik later geprint.
Hier heb ik een andere acrylverf gebruikt.
Daar kon ik ook een foto uit een tijdschrift mee printen.
Dit was al de restprint, zodat er een klein beetje zwarte verf her en der doorschemerd.
Eigenlijk vind ik die pagina mooier. 
Later heb ik nog een dun laagje rode verf, (voorzien van een stempel gemaakt van de zijkant van karton) erover heen geprint.

Op naar collage nummer 6.
De woorden die we dan moeten gebruiken zijn.
Gerafeld, zigzag, paars en insect. 

11 opmerkingen:

  1. Heel geslaagde pagina's, je bent heel artistiek bezig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is me nog nooit gelukt om een afbeelding te printen met de gelliplate! Maar jij hebt het blijkbaar in de vingers...
    Wat een prachtige collage laat je zien, de paarse achtergrond is perfect...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi vogeltje is de ijsvogel toch! En wat een geweldige pagina's heb je weer gemaakt. De tweede is inderdaad ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee met de ijsvogel, ze zijn weer goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie vondst : de vissende ijsvogel. Beide collages zijn erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe kom je er op, zo leuk al die verschillende interpretaties, en alles zit er in: Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige collage! echt fraai de ijsvogel met vis!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! En inderdaad: wat een schitterende vogel is dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er zat nog een verkeerde kopie in mijn muis, haha. dus even verwijderd.
    Vind je collage een JUWEEL geworden schreef i net. Ook heel origineel bedacht de ijsvogel met een visje in zijn bek, echt fantastisch. Zou dit zo inlijsten en ophangen, zo mooi vind ik het. Beide uitwerkingen trouwens!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi werk weer. De ijsvogel is inderdaad heel erg mooi en maakt de collage tot een mooie!

    BeantwoordenVerwijderen