dinsdag 30 april 2024

Van foto tot Quiltje

Vorig jaar in de zomervakantie waren we een weekje in Noord-Holland. Natuurlijk hoort daar dan wandelen aan het strand bij. Nu weet ik niet meer waar, maar ik zag daar deze mooie vis staan.

Het leek mij leuk om te proberen deze foto om te zetten op stof. Het uit de vrije hand quilten, is ook niet mijn sterkste kant. Dit was dus een mooie gelegenheid om dat ook wat meer te oefenen. Ik heb geprobeerd om her en der een soort van schelpje tussen de steentjes te quilten.

Voor de vis heb ik gemaakt met behulp van wateroplosbaar vlies. Verder heb ik her en der nog wat borduursteekjes en kraaltjes toegevoegd. Het grasje is gemaakt van wol. 









Het was erg leuk om mee bezig te zijn. Ver van perfect, maar ik ben er erg tevreden over. 




 

 

7 opmerkingen:

  1. Heel leuk gedaan en een fijne herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Een leuke herinnering, Het quiltwerk is je goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sta er toch telkens van te kijken hoe 'jullie quilters' de prachtigste werkstukken maken, zelfs van een foto! Ik heb daar veel bewondering voor. Dit is ook weer zo'n mooitje!
    Volgens Google staat het beeld trouwens in Bergen aan Zee. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enig quiltje. Ik vind hem goed geslaagd, misschien zijn we zelf te kritisch op ons werk?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een prachtig quiltje geworden Frederika, het quiltwerk op zich vind ik echt heel mooi gedaan. De vis lijkt me door z'n slankheid best moeilijk te maken, maar vind hem heel geslaagd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jee, wat gaaf, zo knap gedaan! Je quilt lijkt enorm op de foto, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen