woensdag 10 april 2024

Over hobbelige wegen

De collage van de derde week klaar, maar dat ging niet makkelijk. De 4 woorden de we moesten gebruiken waren: Vrouw, hobbelig, iets wat verbrand is en geel.

De laatste tijd zie ik vaak Het meisje met de parel voorbij komen. 

Het leek me leuk om daar iets mee te doen. Zij vertolkt ook al het woord geel. Een vrouw uit de Gouden Eeuw, vandaar dat ik er een strook "gouden tuleachtig" papier bij geplakt heb. 

Bij toeval zag ik een artikel in het Dagblad van het Noorden:  Vrouwen dreigen als achtergestelde groep uit zicht te raken. Vanaf de Gouden Eeuw tot nu zijn er veel hobbels overwonnen. (Hiervoor heb ik een servet gebruikt, die ik met lijm ingesmeerd op bubbelplastic heb laten drogen) 

 

Met een paar borduursteken heb ik haar nog wat meer kleur gegeven
De hoeken van de krant heb ik verbrand, aan een kant is met dunne wol een soort van flam gemaakt. (De vrouwenwereld heeft diverse malen in de "brand" gestaan. En de strijd is nog lang niet gestreden.

Zo heb ik uiteindelijk toch alle woorden kunnen gebruiken.

Andere deelnemers zijn:
Conny  Elisabeth  Josephine  Irene  Kitty  Marjan  Rian  Hannie

11 opmerkingen:

  1. Nou, ik ga een tweede poging doen om te reageren... Elke keer zijn mijn reacties verdwenen!
    Wat een prachtige en originele uitwerking van de 4 woorden zeg... En het is een hele mooie collage geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed Frederike, een mooi thema! Heel actueel...en de ondergrond is fraai geverfd. Een prachtige collage!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog even over de tyvek. Ik verf de tyvek soms aan 2 kanten, en tussen bakpapier met het strijkijzer erop !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, dit thema en alles er ook nog in verwerkt.
    Echt mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, echt prachtig! En ook de boodschap is bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtige collage met mooie kleurencombinatie! Je techniek met de servet en bubbelplastic ga ik zeker onthouden! En de quote is ook geweldig! (wel veel uitroeptekens hier he...? ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie verwerking van de woorden, gekoppeld aan het thema vrouwenstrijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewedig Frederika, zo'n prachtige verwerking van iets actueels en de collage uitdagng. Het is super gelukt, heel fraai !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtige collage, ook de kleuren vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie, actuele collage. Je hebt er echt iets moois van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo bijzonder al die verschillende collages.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen