donderdag 25 april 2024

Ecoprint proberen

Al heel lang wilde ik Ecoprinten proberen. Eindelijk de stoute schoenen maar eens aan getrokken en aan de slag gegaan. Op het blog van Verfvirus had ik daar het een en ander over gelezen. Stof in een badje van Sojawatergezet. 

Buiten wat bladeren gezocht en bloempjes. Daarna de stof op een stokje gerold en in het kokend water gelegd. Daar heeft het ca. 2 uur gesudderd. Dan komt na een poosje het spannende moment, is er resultaat. Er zijn afdrukken van planten te zien op de stof, niet erg scherp. Maar we blijven proberen, voor een beter resultaat.

   


                                                                                   


 

7 opmerkingen:

  1. Een leuk expiriment. Ik heb het eens op papier gedaan, was ook niet een superresultaat, wel leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, als ik het zie vind ik het ook heel leuk. Maar ik kom er niet toe om het zelf te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het ook een paar keer gedaan, de ene keer lukt het beter dan de andere, dus blijven volhouden, je kan er leuke dingen mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om mee te experimenteren. Had je wel ijzersulfiet in de verfpan? Ik kook/stoom vaak 3 uur. Ik heb ook wel eens de blaadjes eerst in azijn gedoopt, gaf nogal grijs- zwarte prints.
    Het ene blad heeft meer tanine dan het ander, dat bepaald ook mede het resultaat. Je maakt wel dat ik ook weer zin krijg om dit weer eens te doen. Zo verrassend hoe het worden gaat. Ben benieuwd wat je hier mee gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke uitdaging. Voor een eerste keer vind ik het aardig gelukt. Het gaat je zeker lukken om een beter resultaat te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je hier mee bezig bent geweest, en het gaat vast een keer helemaal naar je zin lukken. De plantensoort die je gebruikt is ook heel belangrijk. Ook bij mensen die hier heel vaak mee bezig zijn gaat er regelmatig niet zoals ze willen. Je ziet nu toch al grappige motieven die je vast weer ergens voor kan gebruiken. Op naar de volgende probeersels, SUCCES!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een echte uitdaging eco printen ! voor de eerste keer helemaal niet gek. Ik haal de bladeren eerst even door een badje water met enkele korrels ijzersulfaat ,werkt perfect. Gewoon blijven experimenteren! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen