woensdag 3 april 2024

Gelli plate, Collage

 Ik had vorig jaar een Gelli-plate gekocht, maar nog steeds niet gebruikt. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en met acrylverf aan de slag gegaan.


 
Eerst drie kleuren gebruikt.Daarbij een aantal blaadjes op de verf gelegd.
 En daarna alleen zwart. Ik had op You-Tube iets gezien, waar plasticfolie bij gebruikt werd. Het geeft een leuk resultaat.
De verkregen vellen papier heb ik gebruikt voor de collage's. 
De 4 woorden: Vlinder, gaatjes, geruit en oranje.

Ik vond een boekje (in huis) waar insteekhoesjes in zitten. Deze wilde ik gebruiken voor het "Collage project" van Conny
Zo heb ik ook een nieuwe pagina voor week 1 gemaakt. Het was natuurlijk een ander formaat. 
De 4 woorden: Vogel, goud, driehoek en spiegel
Hier heb ik de vellen zwart papier gebruikt.
Het geeft een boomachtig effect. In een tijdschrift vond ik een mooie oude spiegel, waar al een gouden kandelaar voorstond. De pimpelmees weet nog niet zeker of hij wel of niet in de spiegel wil kijken. Omdat het een beetje een sombere uitvoering werk heb ik met een stempel een aantal gele bloemen gestempeld. Daarop met goud papier nog een driehoekjes geplakt op de blaadjes.

Op de tegenpagina's wil ik nog een tekst plakken. 

Andere deelnemers zijn:
en Gerdien zonder blog


9 opmerkingen:

  1. Leuk dat je met de Gelliplate aan de slag bent gegaan en meteen de resultaten hebt gebruikt in de eerste twee collages. Ze zijn perfect geslaagd beide. Mooi om ze allemaal in een boekje te verzamelen. Leuk om mee bezig te zijn hé, op naar de derde uitdaging, Succes. . . . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi resultaat bij je eerste gelliplate prints.( is verslavend hoor als je eenmaal bezig bent) de collages zijn beiden erg mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, heb je een uitstapje naar papier? Wat leuk, je bent lekker bezig geweest met heel leuk resultaat. Mooie afdrukken, zowel de kleurige als de zwarte. Je hebt de pagina's mooi afgemaakt met plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, wat goed, meteen je gelliprints maar gebruikt voor nog een collage , en gelijk de tweede, ze zijn heel mooi geworden !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi zoals je de woorden hebt verwerkt! Oh, en die gelli plate... als je die eenmaal gebruikt hebt weet je niet meer van ophouden want je kunt je eigen papier maken!
    De collage met de spiegel vind ik geweldig... die donkere takken harmoniëren met de lijst van de spiegel en je laat het boomachtige effect weer terugkomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je ook aan de collagechallenge meedoet en wat een mooie collages! De kleuren op de achtergrond van de eerste vind ik prachtig en echt lente-achtig. De tweede doet winters aan, ook een heel gaaf effect!
    PS: ik zal jouw blog ook linken in mijn blogstukjes over deze collage.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben verslaafd aan de gelliplate. Haha, het is zo leuk om mee te werken. Jij hebt er ook wat moois mee gedaan. Helemaal passend in het thema.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb niet zoveel met papier maar bewonder wel wat jij/jullie er allemaal van maken. Mooi al die verschillende ideeën hoe komt iedereen er op?
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het geeft inderdaad een erg leuk effect en zeker voor een eerste keer zijn ze prachtig geworden Frederika.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen